04-06-2019 MURAT İLTER

Masa Tenisi'ne ilk geldiğim günden bugüne tam 7 yıl geçti. Hep söylediğim bir şey vardı, o da Masa Tenisi'nin Marka Değerinin arttırılması gerektiği... Ne yazık geride bıraktığımız her sezon, bir öncekinden daha büyük kayıplarla kapanıyor. Masa Tenisi marka değeri sıfırı aşıp, artık eksi hanelere doğru ilerlemeye başladı.

Oysa nasıl olmalıydı Türk Masa Tenisi ?
Süper Ligi dünya yıldızlarının oynadığı Avrupa'nın en kaliteli Liglerinden biri olmalıydı,
Milli takım sporcuları uluslararası arenalarda başarı üstüne başarı kazanmalıydı,
ITTF sıralamasında her ay sıra atlayıp, ilk 100'e girmeliydik,
Olimpiyat kotasına en yakın Olimpik spor Masa Tenisi olmalıydı,
Türk takımları ETTU Kupalarına ambargo koymalıydı,
Ülkenin her yerinde her ilçesinde açılan Masa Tenisi Salonlarında 7'den 77'ye herkes ücretsiz oynayabilmeliydi,
Masa Tenisi'nin artık bir kitle sporu haline gelmiş olması gerekirdi,
Masa Tenisi masası olmayan okulumuz nerdeyse kalmamalıydı,
Veteran Masa Tenisi, bir avuç mutlu azınlıktan, her yıl sayıları yüzleri bulan yeni katılımcıları ile bir çığ gibi büyümeliydi,
Ülkemizdeki Açık Turnuvalar olmalı ve hepsi para ödüllü olmalıydı,
Bölgesel Liglerin şimdiye kadar çoktan kurulmuş olması gerekirdi,
Ülkemizde her yıl onlarca firma Masa Tenisi Sosyal Sorumluluk Projelerine destek olmalıydı,

Ne güzel bir hayaller değil mi?
Ama ne yazık ki hayalin ötesine gidemiyor. Örneğin Bölgesel Ligin kurulmaması için çaba harcayan bir kesim var ki, onları anlamak mümkün değil. Akıllara zarar...
Biz millet olarak abartmayı çok severiz. Bir de sevdiğimiz şeylere toz kondurmayız. Hal böyle olunca, Masa Tenisi, Türkiye'nin bir numaralı sporu gibi görenler, o sporun Marka Değerini arttırmak için hiç bir gayrette bulunmuyor.
Yukarı da bugüne kadar olması gerekip de, olmayanları yazdım. Bir de tüm bunları yaptıktan sonra, pastanın üzerindeki çilekler var. Örneğin, salonlara seyirci çekilmesi, medyanın ilgisi ve sponsor desteği. Bu birbirinden ayrılmaz üçlü, o sporun Marka Değerini zirveye çıkartacak konu başlıkları.
Ama  temelleri sağlam kurmadan, yapılması gerekenler yapılmadan, kısacası pasta yapılmadan çilekler koyulmaya çalışılıyor.
Seyirci gelsin, Medya ilgilensin, Sponsorlar destek olsun...Öyle olmuyor işte....
Eğer Masa Tenisi'nin Marka Değeri arttırılmak isteniyorsa, köklü ve özlü değişiklikler yapılması şart. Lig sistemi baştan ele alınmalı. Bu branş takım sporu değil, Ferdi spor. Yıllarca sporcular Açık Turnuvalar yerine Liglere mahkum edilmiş. Masa sayısı arttırmak yerine, seyirci, medya ve sponsorun ilgisini çekecek daha az masalı organizasyonlar düşünülmeli.
Bir Olimpik branş ve Marka Değeri kocaman bir Sıfır...
Bu arada bu değerlendirmeyi yapan ben değilim.
Ülkemizdeki, Spor Reklam Pazarlama Ajanslarının ortak değerlendirmesi.  


Bu yazı 366 defa okunmuştur.



MURAT İLTER Diğer Yazıları
reklam
reklam
Köşe Yazarları
Çok Okunan Haberler
reklam
Anketimize Katılın
Henüz anket oluşturulmamış.
reklam